گلخانه شیشه ای بهتر است یا پلاستیکی

گلخانه شیشه ای بهتر است یا پلاستیکی

گلخانه شیشه ای بهتر است یا پلاستیکی

این مقاله فاکتورهایی را بررسی می کند که ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که گلخانه شما باید پلاستیکی باشد یا شیشه ای.اما به همین جا ختم نمی شود!این راهنما حاوی مطالب بسیار مفید و کاربردی بیشتری در مورد گلخانه است که نباید از دست بدهید ، بنابراین آن را از ابتدا بررسی کنید.

شیشه یا پلاستیک؟

شیشه ، انتخاب سنتی ، سابقه طولانی در استفاده برای گلخانه ها دارد ، در حالی که پلاستیک جدیدتر است و باید در طول سالها خود را ثابت کند.

  • هزینه و کارایی

پلاستیک ارزان تر از شیشه است و آن را به گزینه ای ایده آل برای افرادی با بودجه کم یا کسانی که می خواهند سود خود را به حداکثر برسانند تبدیل می کند.لعاب سبک تر نیاز به ساختارهای نگهدارنده کمتری دارد که به معنی هزینه کمتر نصب است.

شیشه می تواند بشکند و پوششی های پلاستیکی پاره می شوند.جایگزین کردن شیشه آسان است ، اما جایگزینی آن گرانتر است.شیشه از دوام بیشتری برخوردار است و طول عمر بیشتری دارد که به معنای زمان کمتر برای خرید ، حمل و نصب نسبت به نایلون گلخانه ای است که هر چند سال یکبار باید تعویض شود.حال این به شما بستگی دارد که کدام برای نیازهای شما بهتر است!

مزایای پوشش شیشه ای برای گلخانه ها

  • زیبایی شناسی

بیشتر مردم ظاهر گلخانه شیشه ای را بیشتر دوست دارند ، چون واضح تر ، محکم تر به نظر می رسد و ظاهر سنتی به گلخانه میبخشد.شیشه یک گزینه کلاسیک و زیبا است و از این رو بسیاری از باغداران به دلیل جذابیت زیبایی ، گلخانه های شیشه ای را انتخاب می کنند.پلاستیک شفاف است و ارزان تر به نظر می رسد.شیشه می تواند بشکند ، در حالی که پلاستیک پاره می شود و باز می شود.

مزایای پوشش شیشه ای برای گلخانه ها

  • عدم محو شدن یا تغییر رنگ:در حالی که سایر مواد پوششی گلخانه تمایل به محو شدن و مات شدن دارند ، شیشه اینطور نیست.پوشش پلاستیکی گلخانه ممکن است به راحتی محو شده و زرد شود.
  • ماندگاری طولانی در صورت جلوگیری از شکستن.اگر از شیشه بدرستی محافظت شود ، به مدت طولانی دوام خواهد داشت.
  • منابع طبیعی:هیچ گونه مواد شیمیایی در تولید شیشه استفاده نمی شود.
  • حداکثر میزان نور طبیعی برای گیاهان:شیشه بیشترین میزان انتقال نور را دارد.

مزایای پوشش پلاستیکی برای گلخانه ها

  • پوشش های پلاستیکی گلخانه سبک تر هستند و احتمال شکستن یا ترک خوردن آنها وجود ندارد.
  • ورق های پلاستیکی در مقایسه با شیشه ارزان تر هستند و به طور طبیعی ، قیمت پلاستیک گلخانه ای با توجه به کیفیت پلاستیک و میزان استفاده متفاوت است.
  • نصب و راه اندازی:نصب پلاستیک آسان است ، این بدان معناست که نیروی کار ارزان است!همچنین بسیار سبک تر است و به حمایت ساختاری کمتری نیاز دارد.
  • پلاستیک در برابر ضربه های فیزیکی مانند تگرگ یا اجسامی که ممکن است بر آن تأثیر بگذارد دوام دارد.
  • ایمنی:اگر شما بچه هایی دارید که ممکن است در اطراف گلخانه حرکت کنند ، ممکن است بخواهید جنبه ایمنی پلاستیک را در نظر بگیرید.

مزایای پوشش پلاستیکی برای گلخانه ها

آیا گلخانه های پلاستیکی خوب هستند؟

خوب بودن گلخانه پلاستیکی بستگی به منطقه و آب و هوای محل ساخت گلخانه و نوع گیاهانی دارد که در این گلخانه پرورش داده می شود.گفته می شود ، انواع مختلفی از گلخانه های پلاستیکی وجود دارد که قابل مقایسه با گلخانه های شیشه ای هستند.

هنگام تصمیم گیری بین یک گلخانه با روکش نایلون یا شیشه ای ، گزینه های فوق العاده ای برای هر دو انتخاب وجود دارد.به خاطر داشته باشید که گلخانه های شیشه ای معمولاً گرانتر از گلخانه هایی با پوشش نایلون هستند.هر دو مزایا و معایب خود را دارند ، بنابراین متناسب با نیاز و بودجه خود خرید کنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *